image

Het verhaal achter CNS connect

'De medisch specialistische zorg in Nederland is inhoudelijk ontzettend goed. Echter we kunnen deze wel op een andere manier organiseren: meer focus op de patiënt, een effectiever gebruik van tijd en middelen en een betere ontsluiting van relevante en waardevolle kennis.'

image

'Goed zijn in je vak betekent ook vooruitkijken'

In 2005 besluit gastro-intestinaal chirurg Arthur Gerritsen van der Hoop om vanuit het LUMC een bekkenbodemkliniek te beginnen. In dit zorggebied komen meerdere expertises bijeen: MDL, urologie, gynaecologie en chirurgie.

Zijn visie: een toegewijd multidisciplinair team in een efficiënte en effectieve organisatie rond het diagnose-behandelproces. Hierdoor komt er automatisch meer tijd (en daarmee aandacht) voor de patiënt beschikbaar.

Dat was het begin van Keizer Kliniek.

image

ICT centraal voor efficiëntie en kwaliteit

Naast de focus op uitstekende patiëntenzorg, staat bij Keizer Kliniek de ICT centraal. Om de efficiency in de processen te vergroten heeft de kliniek vanaf dag één een eigen ICT-afdeling; de digitale ruggengraat van de medische en organisatorische bedrijfsvoering.

Elektronisch patiënt dossier, medische applicaties, patiëntplanning, facturatie naar Vecozo, klant contact centrum, patiënt- en medewerkersportaal zijn twaalf jaar lang uitvoerig ontwikkeld, getest, gebruikt en geoptimaliseerd.

Keizer Kliniek heeft inmiddels meerdere vestigingen, werkt met vooraanstaande (academische) ziekenhuizen samen en is daarnaast partner van het RIVM (Bevolkingsonderzoek Darmkanker). En -daar draait het uiteindelijk om- er zijn inmiddels meer dan 50.000 patiënten behandeld.

In 2017 is CNS connect ontstaan om verdere ontwikkeling van deze ICT toepassingen mogelijk te maken en onze collega-ZBC's te laten profiteren van deze twaalf jaar ervaring.

Benieuwd wat CNS connect voor uw ZBC kan betekenen?

Neem contact op